Reviews | Review toevoegen

€ 1,95

€ 24,95
Prijs per stuk

Voorraad : 1

Aantal:
Bestellen

Het fenomeen Pokémon is geëvolueerd! Pokémon Ruby en Pokémon Sapphire, de eerste Pokémon-spellen voor de Game Boy Advance, combineren de unieke speelbaarheid van Pokémon met de krachtigste mobiele spelcomputer van dit moment, met als resultaat een spelervaring die je niet mag missen. Een geheel nieuwe verhaallijn, een uitgestrekte nieuwe wereld om te verkennen, plus een keur aan nieuwe (en klassieke) Pokémon om te vangen, trainen en bestrijden - Pokémon Ruby en Sapphire maken de dromen van iedere Pokémon-fan werkelijkheid. De twee versies van hetzelfde avontuur voeren je mee naar de wereld Hoenn - een omgeving die rijkelijk voorziet in steden, grotten, waterpartijen en geheimen. Als het spel begint moet je kiezen of je als jongen of meisje op avontuur wilt gaan (beide zijn uitgerust met toffe nieuwe Pokémon-spullen). Vervolgens mag je proberen om de beste Pokémon Trainer te worden die ooit in Hoenn heeft rondgelopen. Aan het begin van je avontuur ontvang je één van de drie Pokémon. Je kunt kiezen uit Treecko, een Pokémon van het type Grass, Torchic, een Pokémon van het type Fire en Mudkip, een Pokémon van het type Water. Het gevecht kan beginnen Als je de eerste stappen in de grote nieuwe wereld hebt gezet, kom je niet alleen veel verschillende soorten Pokémon tegen, maar ook andere trainers die hun krachten graag met je willen meten. Als je je wilde Pokémon genoeg hebt verzwakt, kun je ze vangen om aan het team toe te voegen. Het verslaan van andere trainers levert je ervaringspunten, geld en veel voldoening op. Op het slagveld kom je vroeg of laat een nieuwigheidje van Pokémon Ruby en Sapphire tegen: twee-tegen-twee-gevechten. Je kunt twee van je Pokémon tegelijk inzetten tegenover de twee Pokémon van je tegenstanders. Hierdoor moet je diepgravende strategische beslissingen maken om de zwakke en sterke punten van de verschillende Pokémon zo slim mogelijk te benutten. Door te vechten verdien je ervaringspunten die je Pokémon in level laten stijgen. Als je Pokémon zo sterk genoeg zijn geworden, kun je het opnemen tegen de Gym Leaders die je in de steden van Hoenn tegenkomt. Als je hen weet te verslaan, verdien je badges die het bewijs zijn van je kwaliteiten als Pokémon-trainer. Het is je ultieme doel om de Elite Four te verslaan, een kwartet supersterke Pokémon Trainers uit de Pokémon League. Alleen door hen te verslaan kun je jezelf bewijzen als de ware Pokémon-meester. Pokémon Contests Maar het draait in Hoenn niet alleen om vechten. Een ander nieuw element in Pokémon Ruby en Sapphire is de Pokémon Contest. Als je je Pokémon goed genoeg hebt getraind, kun je ze laten meedoen aan deze speciale wedstrijden. In iedere Contest moet je Pokémon het tegen drie rivalen opnemen in vijf categorieën: Cool (coolheid), Beauty (schoonheid), Cute (schattigheid), Smart (slimheid) en Tough (gehardheid). Om de kans te vergroten dat je Pokémon wordt gekozen tot 'beste van de show', moet je hem PokéBlocks voeren. Dit zijn voedzame en heerlijke snoepjes die je kunt maken van de bessen die je overal in Hoenn kunt plukken. Met een speciale machine kun je PokéBlocks maken in veel verschillende smaken, waarmee je je Pokémon bijvoorbeeld slimmer of schattiger kunt maken. Er zijn twee of meer personen nodig om de machine te bedienen. Je kunt een charachter vragen je te helpen, maar het is ook mogelijk om je Game Boy Advance aan die van een vriend te koppelen met een Link-snoer. Iedereen die meedoet ontvangt een Pokéblock, dus het loont zeker de moeite. Ruby of Sapphire? Er is zoveel te zien en te doen in Pokémon Ruby en Sapphire dat je er nog maanden mee bezig bent. Natuurlijk kost het heel wat tijd om alle Pokémon te vangen, en om je verzameling compleet te maken moet je ook op zoek gaan naar een speler die de andere versie bezit, of die versie zelf aanschaffen. Daarnaast zijn er enkele kleine verschillen tussen de Ruby- en Sapphire-versie. In Pokémon Ruby is Team Magma van plan om water in land te veranderen, zodat mensen en Pokémon die op land leven meer levensruimte krijgen. In Pokémon Sapphire is Team Aqua juist van plan om het land Hoenn in een waterige omgeving te veranderen, zodat Pokémon van het type Water meer bewegingsvrijheid krijgen. Machtige multiplayermogelijkheden De speltypen voor meer dan één speler zijn ook zeker het vermelden waard. De multiplayer-mogelijkheden in Pokémon Ruby en Sapphire zijn toffer en talrijker dan ooit. Koppel je Game Boy Advance aan die van een vriend om te strijden in één-tegen-één en twee-tegen-twee-gevechten. En het wordt pas echt tof als je vier Game Boy Advance-systemen aan elkaar koppelt. Met vier spelers kun je met twee teams van twee personen tegen elkaar strijden. Je kunt ook je eigen Pokémon Contests houden, bijvoorbeeld om te zien wie de schattigste of coolste Pokémon bezit. Je kunt ook samenwerken om PokéBlocks te maken. Simpel gezegd is er meer spelplezier in deze kleine spelcassette gepropt dan men wetenschappelijk mogelijk achtte. De kracht van de Game Boy Advance wordt gebruikt om de geliefde Pokémon-actie tot leven te brengen met prachtig beeld en geluid en meer mogelijkheden dan ooit, waardoor dit werkelijk het mooiste Pokémon-avontuur aller tijden is geworden.

• Categorie: RPG, Avontuur
  • Multiplayer-stand: Tegelijkertijd
  • Aantal spelers: 4